14 października 2016

Pomadka ochrona na jesień i zimę DIY


Wszystkie doskonale wiemy, na co narażone są nasze usta podczas jesiennych i zimowych dni. Mróz, zimne powietrze i wiatr powodują, że nasze usta robią się suche i spierzchnięte. W dzisiejszym poście powiem wam jak zrobić w domu pomadkę ochronną, która zabezpieczy nasze usta i je ładnie nawilży.





Będziemy potrzebować:

1) Wazelinę
2) Maść ochronną z witaminą A
3) Łyżkę
4) Witaminę E w kapsułkach lub kroplach
5) Mały słoiczek (po pomadce lub małym kremie. Taki słoiczek można także kupić w Rossamannie za niecałe 2 zł)
6) Małą świeczkę


Sposób przygotowania:

1) Na łyżkę nałóż wazelinę. Ja nabieram połowę łyżki. Następnie zapal świeczkę i trzymaj łyżkę nad (nie w) płomieniem. Po pewnym czasie wazelina zacznie się roztapiać.

2) Kiedy nasza wazelina będzie już płynna, zabierz łyżkę znad ognia. Dodaj do wazeliny trochę witaminy A ( kulkę wielkości zielonego groszku) i wszystko wymieszaj.


3) Następnie dodaj kilka kropli witaminy E  i ponownie wymieszaj.

4) Teraz wszystko przełóż do małego, plastikowego słoiczka.


5) Włóż słoiczek do lodówki na około 15 minut.

6) Wyjmij słoik z lodówki. Pomadka gotowa!


Właściwości samodzielnie wykonanej pomadki:

 * wazelina tworzy warstwę ochronną, przez co nasze usta zabezpieczone są przed mrozem i wiatrem
 * maść z witaminą A nawilża usta oraz ma właściwości regenerujące
 * witamina E zapobiega wysuszaniu się ust, nawilża je i wygładza


17 komentarzy:

  1. Super ! na pewno zrobię sobie na chłodniejsze dni ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, ale super pomysł ;) i prosty w wykonaniu. A akurat maść z witamina a i wazelina są naprawdę dobre. Ja akurat stosuje Carmex i jestem mega zadowolona ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super sprawa! Właśnie ostatnio zastanawiałam się nad fajnym balsamem do ust, który oprócz ładnego wyglądu (na którym naprawdę w tym wypadu zależy mi najmniej) będzie miał także dobre działanie. To DIY wydaję się prościutkie tak więc jutro lecę zapatrzeć się składniki i będę działać :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowny pomysł, bardzo przydatny :) Muszę kiedyś wypróbować!

    Pospolitaola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie wypróbuję, zwłaszcza że mam w zapasach ta wazelinę, a nie bardzo miałam pomysł co z nią zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo interesujący pomysł :D

    grlfashion.blogspot.com
    Zapraszam:* odwdzięczam się za każdą obserwację :*

    OdpowiedzUsuń
  7. chętnie bym taką zrobiła, ale mam za dużo gotowych pomadek :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł, taka pomadka to bomba witaminowa. Mam odrobinę suche wargi, szczególnie na jesień, a Ty swoim postem ratujesz mi życie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj, przydałaby mi się taka pomadka ponieważ moje usta są obecnie suche i spierzchnięte :(

    Zapraszam na swojego Bloga Sakurakotoo

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł :)

    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny pomysł :D

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie zabawy w chemika. Chętnie skorzystam z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja bardzo często używam samej maści z witaminą A, ale taka pomadka to świetny pomysł. :)

    OdpowiedzUsuń

Miło, że jesteś! ♥
Zawsze odwiedzam moich czytelników :)
Zaobserwowałaś/eś? Powiadom mnie w komentarzu!