29 września 2016

Przyciemnianie włosów- domowe sposoby



Letnie dni minęły. Mimo że w Polsce lato nie rozpieszczało nas zbyt często słońcem to i tak wystarczyło to, aby zobaczyć oznaki lata na naszym ciele. W moim przypadku włosy tracą swój intensywny kolor. Po lecie zawsze są jaśniejsze. W tym roku kilkukrotnie suszyły się same, na słońcu, po uprzedniej kąpieli w słonej wodzie. Wskutek czego nabawiłam się naturalnych pasemek. A włosy u nasady są niemal białe. W związku z tym planuję przyciemnić włosy domowymi sposobami. Zobaczcie mój plan na jesień!


 1) Olejowanie włosów olejem z orzechów- Olejuję włosy od ponad dwóch lat. Sięgam po różne oleje, ciągle szukając tego ulubionego. W celu przyciemnienia włosów zamierzam raz na tydzień olejować włosy olejem z orzechów włoskich.

2) Również raz na tydzień będę olejowała włosy innym olejem z dodatkiem oleju rycynowego. Jak pewnie, wiele z was słyszało, olej rycynowy również może wpływać na przyciemnianie włosów. Jednak sam w sobie, jest zbyt gęsty, przez co bardzo trudno pokryć nim włosy, a potem go zmyć. Ponadto może on przesuszać włosy, więc planuję używać go maksymalnie raz w tygodniu.

3) Raz w tygodniu po myciu włosów, będę wykonywała ostatnie płukanie naparem z kory dębu lub herbaty. Mam zamiar wypróbować różne płukani. Wśród nich znajdzie się także płukanka z kawy, rozmarynu, szałwii, pokrzywy lub gotowa płukanka przyciemniająca włosy z Herbapolu, którą możecie zobaczyć tutaj. Zdecydowałam się nie stosować płukanek po każdym myciu, ponieważ mogą one wysuszać włosy.

4) Wcieranie soku z czarnej rzepy w skalp i włosy przed myciem. Również planuję robić to raz w tygodniu. Czyli w przypadkach, kiedy nie będę olejowała włosów.

Mam nadzieję, że będę trzymała się planu i że po mniej więcej dwóch miesiącach zobaczę różnicę :)



11 komentarzy:

  1. o bardzo ciekawe! ja słyszałam o tym, że mycie włosów w rumianku przyciemnia włosy ;p

    Zapraszam na swojego bloga izabiela.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne pomysły i rady. Muszę z nich skorzystać! :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie na urodzinowy konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o ja nie musze swoich przyciemniać ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. W moim przypadku olej rycynowy włosy rozjaśniał...:D Pomijam kwestię, ze strasznie je przesuszał - ale jeśli chodzi o kolor to jednak po jego użyciu stawałam się coraz bardziej blondynką;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz słyszę, że tak zadziałał! Jesteś pewna, że to od olejku? Muszę w takim razie zwrócić uwagę jak działa na moje włosy :)

      Usuń
  5. Ja dbam, żeby moje włosy nie były zbyt narażone na działanie promieni słonecznych. Oczywiście wiadomo, że ich nie upilnuję, bo i tak stają się jaśniejsze, ale w jesień i tak ciemnieją. Moje włosy są szalone ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zazwyczaj też raczej staram się ich nie narażać na szkodliwość słońca, ale czasami beztrosko o tym zapominam :)

      Usuń
  6. Jestem bardzo ciekawa efektów :) super, że tak rozważnie podchodzisz do oleju rycynowego. Wiele osób chce maksymalnie wykorzystać jego właściwości przyciemniające i stosują go samodzielnie, a przez to włosy szybciej się przesuszają.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałabym delikatnie przyciemnić swoje włosy, ale każda metoda (może poza olejowaniem) wymaga nieco zachodu i produktów. To chyba nie dla mnie..;D Ale koniecznie daj znać jakie są efekty :)
    Zaczynam obserwować ;)

    OdpowiedzUsuń

Miło, że jesteś! ♥
Zawsze odwiedzam moich czytelników :)
Zaobserwowałaś/eś? Powiadom mnie w komentarzu!